tisdag 16 augusti 2011

Herrejössenes

Det tar mer tid än jag trodde, det här med heltidsstudier+heltidsjobb.
Det är långt ifrån omöjligt, men nu har det dykt upp en omständighet som faktiskt nästan gör mig förbannad.

Stockholms län har kommit på att alla som bor i vissa kommuner (bla min kommun då såklart) är tvungna att åka in till skolan och skriva ett prov. Givetvis är dessa prov lagda mitt under arbetstid. MEN LYCKAT!!!
Hur fan ska jag kunna komma till jobbet nu och säga "men just det hörrni, jag sa ju att jag inte alls behöver vara frånvarande för att klara skolan, men nu har skolan kommit på att jag måste skriva ett prov på plats där per kurs jag gör."

Jag ska läsa 6 kurser fram till december. Detta innebär alltså 6 frånvarotillfällen fr jobbet, även om det bara är knappt halvdagar.
Inte okej.
Det måste gå att lösa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar