söndag 24 juli 2011

Åter till vardag.

Imorgon jobbar jag min första "riktiga" dag. Alltså, utan att gå brevid receptionisten som jag nu ska "ersätta". Vi har haft väldigt kul ihop under den veckan vi jobbat tillsammans och jag måste erkänna att det kommer kännas lite tomt.

Vi kom hem till Stockholmen runt 17 och har spenderat tiden därefter med att ömsom busa med lillprutt, ömsom ställa upp och beundra våra underabara loppisfynd. Om jag glömmer, påminn mig om att jag ska lägga upp bilder på allt så ni får se=)

I övrigt är 4 hela dagar alldeles för kort tid i paradiset. Kort och intensivt är precis vad det har varit men rackarns mysigt. Hemresan gick suveränt. Efter snabblunch på donken i Härnösand sträckade vi ner till Tönnebro, och därifrån i ett sträck hela vägen hem. Kalas!
Det är mycket jag vill skriva och jag vet inte var jag ska börja, inte heller orkar jag. Var tvungen att öppna DN när vi kom hem och läsa om allt det hemska som hänt i Norge. Jag mår fortfarande illa. Jag har gråtit en skvätt. Jag orkar inte tänka på vad för människa som kan skjuta ihjäl så många barn och ungdomar utan förbehåll. Hur kan man höra alla dessa skrik, se dom i ögonen och bara skjuta?

Just det! Jag tänkte att jag skulle följa min goda vän Ajes exempel och skriva en liten lista över Caspians ordförråd. Det har börjat lossna lite nu och bara på den här resan har han lärt sig säga tre nya ord=D

Mamma
Pappa
Heeeeeeeej
Titta
Ejej (nejnej)
heeå  (hejdå)(och vinkar samtidigt förstås. så fort han ser en bil som ska köra  iväg vinkar han och säger hejdå)
tata (tacktack)
Kaka

Han försöker säga lampa men lyckas inte riktigt. Han säger typ "tetaa" och pekar på lampan. Jag har ingen aning om varför just det är så svårt, men det är det tydligen;)

Nu ska jag luta mig tillbaka i soffan och vänta på Bridget och pizzan (som Jens är och köper i skrivande stund). Imorgon när jag samlat lite energi uppdaterar jag om alla våra upptåg.
Inte en enda dag har vi kommit i säng innan 01.. Jag är liiiite trött;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar