torsdag 7 juli 2011

Godmorgon!

Jag dricker kaffe och läser DN medan Caspian fipplar med fjärris. Han har lärt sig att om han trycker på varje knapp så hittar han tillslut barnkanalen, och då blir han nöjd;)

Lyssnade ni på Jan Björklunds tal igår? Det gjorde vi. Det var riktigt bra och han sa många bra saker! Ja, förutom det där med klassresa och ambitioner. Jag tycker inte att alla, framförallt inte barn, ska känna sig pressade till att ha ambitioner. En del människor trivs alldeles utmärkt med den enda ambitionen att leva och bryr sig inte alls om vilken typ av jobb eller karriär dom har. Och det måste få vara okej.
Jag är så less på att man ska pressa alla i en riktning, jag är less på att det ska styras och domderas över andras val. Allra mest är jag less på föräldrar som styr och domderar över sina barns val, till och med efter deras myndighetsdag. Hur svårt kan det vara att respektera individer för hur dom är och inte hur man vill att dom ska vara?

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar