tisdag 14 juni 2011

10 kg kvar till mål.

Ja ni läste rätt. Ni som följt mig ett tag vet ju att det har stått stilla där rätt länge nu.
Tänkte väl att sommaren skulle göra skillnad på det men nej, inte än så länge.
Så vad säger ni om att göra ett ryck tillsammans? för såhär kan vi ju inte ha det. Jag känner mig tjockare än nånsin och det måste ju sitta psykiskt på nåt vis. Men ändå alltså, nej, jag nöjer mig inte förrens BMI ligger på 25. Inte än chans.

Frågan är nu bara hur man ska gå tillväga. Jag är så jäkla trött idag att det känns som om jag aldrig kommer orka någonting någonsin igen. Men det kommer jag ju såklart.
Jag återkommer med en plan, så fort jag orkar planera vill säga. Eller så planerar jag inte så mycket, utan bara kör på. Kanske bättre det?

3 kommentarer:

  1. 3 tips som inte är lika jobbiga som att springa på gymmet, räkna points eller avstå från livets godsaker ;-)

    1. Ät omega3 varje dag, dels livsviktiga ämnen som kroppen behöver och som bonus ökar det förbränningen

    2. Promenera, promenera och åter promenera. Vardagsmotion är nyckeln, behöver varken vara långt eller länge, bara det sker kontinuerligt. Hoppas av buss/tåg/tub en station tidigare och gå.

    3. Nötter & fruktsallad. Istället för choklad, godis, chips, kakor, tårta.. ja allt såntdärnt gott man gärna skulle kunna äta dygnet runt, ät nötter och gör fruktsallad när sötsuget rycker in. (Jag befinner mig fortfarande på detta steg, otroligt svårt att avstå allt det goda, men försöker att byta ut iaf 1 av 7 godiskvällar i veckan mot ovanstående alt;))

    SÅKLART att du kommer lyckas, låt viktminskningen ta tid bara. Desto fortare man går ner i vikt - desto snabbare går man tyvärr upp det igen. Ha 1kg/månad som ål i början, blir det fler kilon så se det som en bonus. Till nyår kommer du vara slankare än någonsin ;D

    SvaraRadera
  2. schyssta tips!
    Under tiden jag var effektiv och duktig förra gången åt jag full dos omega tre varje morgon. Tänker jag efter så var det nog efter att jag slutade med det som det började stå still...
    Hmm.. det får helt enkelt bli till att börja igen!

    SvaraRadera
  3. jag hejjar på dig svedin!!!! :)

    SvaraRadera