onsdag 22 juni 2011

Midsommarfest på förskolan!

Jag lämnade Caspian vid 10 idag och det var full fräs på gården. Några fröknar kom dragandes med skottkärror fyllda med blommor som de plockat själva till sitt midsommarfirande idag. Hur mysigt på en skala?

Jag minns hur vi firade med sommarfritidsbarnen för två år sen (precis innan jag fick veta att jag var gravid). Vi gjorde en egen midsommarstång, och av någon anledning gjorde vi masker av kartonger och papperskassar, så alla barnen hade en mask på huvudet som såg ut som något djur av nåt slag. Hysteriskt med också jättekul!!

Tänk vilket fint jobb dom gör inom barnomsorgen. Förgyller våra barns vardag, stimulerar och sysselsätter. Tröstar, skrattar och har roligt med dom när föräldrarna inte själva har möjlighet att vara där.
Jag är så otroligt tacksam för svensk barnomsorg överlag. Det är något vi ska vara förbaskat rädda om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar